Sider

fredag den 11. juni 2010

Bidt af en gal synål!

Jeg tror jeg er blevet bidt af en gal synål! Efter jeg har fået indrettet mit nye syværelse på førstesalen og har fået et hæve-sænkebord til både at skære, måle og sy ved, er der gået helt supersyerske i mig! Det er helt perfekt med bordet foran et stort karnapvindue, så det nok er det lyseste rum, i disse mørke regnvejrsdage. Ikke blot er det lækkert at kunne skære uden at få ondt i ryggen, det er også helt sjovt at stå op og sy!

Nyt projekt
Jeg startede så småt med at tegne og regne på mit nyeste projekt i mandags, og har så haft travlt med at skære og sy lige siden. Foreløbigt er det da slet ikke så ringe endda:

Stofferne er marinblåt og hvidt lagenlærred, mikset med to fede retroagtige stoffer, jeg købte i USA.

Mønstret er seks blokke af 4x4 lapper, rimeligt enkelt at sy, men en fryd for øjet. Rammen er marineblå, og jeg har tænkt mig, at kanten skal være limegrøn, for lige at give et pift til det hele - og der er en enkelt limegrøn stribe i mønstret. Bagsiden bliver marineblå fleece, og melleforet tror jeg bliver 60 grams microvat fra Stof og Stil - men jeg skal først en tur til Odense i næste uge.
Jeg limer de tre lag sammen og quilter tæppet i hånden. Jeg har godt nok hørt, at der er en quiltemaskine på depotgården i Fredericia, som jeg måske kan bruge - men det skal vist lige prøves på et mindre tæppe først! Jeg kan jo egentlig godt lide min håndquiltning!

Vi får se, hvad det ender med - jeg skal nok huske nye billeder af det færdige resultat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar