Sider

fredag den 1. april 2011

Nyt projekt

Jeg ved det godt!
Jeg havde lovet billeder af det nu næsten færdige rød-hvid-sorte hjerte-patchworktæppe. Og de kommer! Bare roligt - tæppet er ved at blive quiltet, og jeg nyder at sidde med det!

MEN - jeg kan jo godt have gang i flere projekter på een gang, specielt når det ene er nået til håndsyningsstadiet, så her er det så, mit nye projekt:

Jeg har gang i et drengetæppe - altså sådan et teenager et - og det er faktisk ikke så let at blive klog på, hvad de gerne vil have! En hel masse sort - lidt hvidt og så en turkis kontrast - og lidt mere sort. Det er i hvert fald planen, og i øjeblikket er jeg i gang med at sy strimler sammen i tilfældig rækkefølge, i tilfældige bredder... det er slet ikke mig! Jeg plejer jo at have systemer og mønstre, men det har faktisk været meget sjovt. Jeg startede med en stofbunke i hver farve, og har så skåret strimler i de bredder jeg lige følte for. Strimlerne skal syes sammen i een lang bane på ca 2,5 m lang og 55 cm bred - sidenhen bliver de så skåret ud i stykker på ca 40 x 27 cm og samlet af et sort gitter og en sort ramme...

Forvirret? Tja, det er jeg måske også lidt men jeg tror det bliver godt. Fortsættelse følger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar