Sider

søndag den 3. april 2011

Farvel til en kær ven - og velkommen til en ny

Tak for nu
Det er næsten en smule sørgeligt, at sige farvel til en trofast ven gennem 25 år. En ven, der har hjulpet mig gennem tykt og tyndt, gennem eksamen, gennem store som små projekter. Men det er slut nu. Tiden har indhentet den. Digitaliseringen har efterladt alle dem, der ikke kunne følge med.


Min trofaste ven gennem 25 år
Optima 150 fejler sådan set ikke noget - og har faktisk aldrig gjort det. Den var tilfreds, hvis blot jeg huskede at fjerne nuller en gang i mellem.


Faktisk er det slet ikke min egen symaskine, selvom jeg har ejerfornemmelser over for den. Efter en omskiftelig tilværelse på skift mellem min mor og undertegnede, kommer den nu endelig permanent hjem igen. Tak for lån, mor!

Nye bekendtskaber
Jeg siger naturligvis ikke farvel til een symaskine, uden at invitere en ny ind i mit hjem. Det er ellers ikke så let, det med symaskinekøb. Søgen på nettet har ikke givet den store mængde informationer, udover de officielle fra Husqvarna (der iøvrigt har skiftet navn til Husqvarna Viking - efter sigende fordi amerikanerne ikke kan sige Husqvarna!). Jeg har manglet nogle tests, der med kritiske øjne sammenlignede de forskellige mærker og modeller, og jeg har tilsidst valgt ud fra erfaring. Når Husqvarna Optima overlevede foreløbigt 25 år uden problemer, må Husqvarna være mit mærke. Det gør det heller ikke lettere, at der ikke er en lokal symaskineforhandler. Jeg søgte råd hos Lene Krogh fra Patchwork Værkstedet i Taulov, der anbefalede Allans Symaskiner/Ribe Sycenter - så lørdagens fantstiske vejr blev brugt på en udflugt til Ribe. Tilfældigvis faldt det så sammen med fødselsdagsudsalg og gode priser!

Jeg endte med at få et godt tilbud på en Husqvarna Viking Emerald 203, og har tilbragt formiddagen med at blive imponeret. Når man nu aldrig har prøvet en maskine med pyntesømme og bogstaver, er det et rent legetøj! Nu er det bare spændende om den også kan sy ligeud :-)

Alt det skønne tilbehør til min nye symaskine


Og så synes jeg at det er for fedt, at den kan skrive! Jeg har slet ikke tid til at blogge mere - maskinen kalder :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar