Sider

søndag den 13. november 2011

Stofpusher-besøg

Jeg var på besøg hos min stofpusher i sidste uge...
Ja, jeg tror faktisk ikke, at de ved, at de er min stofpusher, men Beierholmvæverierne i Kolding holdt lagersalg, og det er altså ikke sådan at kimse af! De fleste andre (mange, mange gæster) står i kø for at gå derfra med sengetøj, duge og håndklæder til billige priser - og det sker da også, at jeg bliver fristet dér, men mit primære mål er kasserne med rester, som de sælger ud af med rund hånd: Fyld en sæk for en 50'er. Godt nok er sækken ikke heeeelt så stor som en skraldesæk, meeeen der kan altså være rigtigt, rigtigt meget i en sæk, hvis man lægger stoffet pænt sammen.

Resterne er primært fra sengetøj, som de har syet til hoteller. Det vil sige, at det er en lækker, blød og næsten strygefri kvalitet, der er helt genialt til babysengetøj. Der er selvfølgelig mange stykker, der er for små til mine behov, men efter en kvarters tid havde jeg fundet tilstrækkeligt med store stykker til at fylde min egen sæk og en del af Rikkes. Eneste problem var faktisk, at jeg næsten ikke kunne løfte sækken fra jorden, og at der gik hul i den, inden jeg nåede ud til bilen, men Birthe skaffede mig en reservesæk, så alt gik godt.


Stoffer sorteret efter vævemønster

Da jeg var til lagersalg for 1½ år siden anede jeg ikke hvad jeg fik efter. Jeg fik alt for mange stykker, som jeg reelt ikke kunne bruge til noget, og jeg var faktisk helt i bund med min beholdning af sengetøj-stof. Jeg var langt mere målrettet i år, og prioriterede med hård hånd, så langt det meste kan omsættes til sengetøj, en del endda i junior-størrelsen. Der var nogle rigtigt lækre stoffer ind i mellem, udover de mere almindelige - jeg faldt over denne rest, der skulle være landet på sengen hos Hotel Sheraton. Nu er der nogle børn, der kan nyde det skønne stof i stedet.



Vaskemasinen har snurret de sidste par dage - fire vaske er det blevet til, og jeg har nu fået målt og sorteret alt stoffet og lagt i bunker efter vævemønster. Det ser ret godt ud! Omregnet til sengetøj har jeg købt stof til 35 sæt babysengetøj og 4 juniorsengesæt. Det er da meget godt gået for en 50'er! Nu må symaskinen hellere i gang, så jeg kan få det omsat til salgbare varer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar