Sider

mandag den 16. maj 2011

Frederiks konfirmationsgave



Så blev også weekendens anden store fest veloverstået - min pap-nevø Frederik blev konfirmeret og var modtager af weekendens anden, store hjemmelavede gave, endnu et patchworktæppe.

Som jeg tidligere har skrevet om på denne blog, er det ikke så let at finde ud af, hvad en teenagedreng egentlig kan lide - udover fodbold og computerspil. En forsigtig forespørgsel om yndlingsfarver for et par måneder siden hed 'sort og hvid'...det var da en start. Jeg kan nu godt lige lidt pang, så jeg valgte at tilføje turkis, og var således godt i gang.

Mønsteret blev jeg inspireret til på håndarbejdsmessen i Middelfart i marts. Et ret simpelt mønster, hvor jeg simpelthen blot syede strimler i sort, hvid og turkis sammen som et langt bredt bånd - som derefter blev skåret i stribede rektangler og indrammet af et sort gitter. Meget enkelt, men det gav en god effekt.



Da Frederik var med mig og resten af familien i New Zealand i vinter, valgte jeg at tilføje et par striber af mine new zealandske stoffer,blandt andet de sjove tiki'er. Bagsiden blev sort fleece og kantbåndet turkis.



Jeg var meget i tvivl mht. quiltningen, men jeg endte med den simple løsning, bestående af quiltede cirkler - inspireret af hans iver for fodbold. Og så som kronen på værket, blev der broderet navn og dato på bagsiden.

Jeg endte med at være ganske godt tilfreds med det, og selvom det jo altid er svært at se, hvad 14 årige drenge tænker, tror jeg egentlig nok, at Frederik var meget godt tilfreds. Han gjorde i hvertfald sin mor opmærksom på, at 'nu har jeg bare mit helt eget tæppe!' - med henvisning til det tæppe, hans mor og papfar fik i bryllupsgave for præcist et år siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar