Sider

onsdag den 1. februar 2012

Forelsket i en ko

Amors pil har ramt mig i hjertet. Jeg er faldet for en ko, en lyserød en af slagsen, men desværre er den allerede rejst hjemmefra og ud i den store verden.


Koen er egentlig en opfindelse fra Stof og Stil, som min kollega faldt for. ”Kan du sy sådan en? Kan du? I lyserødt – til en barndåb på lørdag?” Øh, tja.. Selvfølgelig kunne jeg det – og jeg nåede endda også at lave om på mønsteret i processen.


Originalen har ikke patchwork på ryggen, men det syntes jeg ligesom passede sig til en lille fin, nydøbt pige. Benene er blevet udstyret med henholdsvis rasleboks med klokke, knitrende celofan, og plastikgranulat, der er sjovt at nulre. Kroppen er to lag fibervat og bagsiden det blødeste, lyserøde fleece. Hovedet er fyldt med pudefyld, og kan tages af tæppet. Det er simpelthen sat på med burrelås. Smart! Mit sidste personlige touch er, at jeg endte med at quilte tæppet i hånden, fire store hjerter, der binder lagene sammen.


Koen blev overdraget til min kollega i dag, og er draget til sit nye foreløbige hjem, inden det lander hjemme hos en lille pige på lørdag. Jeg håber hun bliver glad for den, og glæder mig til at høre reaktionerne. Hvem synes ikke den er skøn?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar